Jaké jsou výhody zelené papriky?

Autor: Alla Fedorčenko
Praktikující endokrinolog-nutriční specialista pro zdraví a mládí, diabetes, štítná žláza, obezita, hubnutí a harmonie.

Sladký zelený pepř

Co je součástí složení sladkého zeleného pepře a proč je tak dobré pro zdraví. Může to být škodlivé a jaké jsou kontraindikace jeho použití. Jak uvařit chutnou zeleninu a co o ní společnost ví.

Složení a obsah kalorií sladké zelené papriky

Zelenou papriku

Složení zelené sladké syrové papriky obsahuje více živin než konzervované a tepelně upravené. Současně je obsah kalorií v první zelenině o něco nižší.

Obsah kalorií zelené papriky na 100 g je pouze 20 kcal, z toho:

  • Bílkoviny – 0.86 g;
  • Tuk – 0.17 g;
  • Sacharidy – 4.64 g;
  • Dietní vláknina – 1.7 g;
  • Voda – 93.89 g;
  • Popel – 0.43 g;
  • Fytosteroly – 9 mg.
  • A, RE – 18 mcg;
  • Alfa-karoten – 21 mcg;
  • Beta-karoten – 0.208 mg;
  • Beta-kryptoxantin – 7 mcg;
  • Lutein + zeaxanthin – 341 mcg;
  • B1, thiamin – 0.057 mg;
  • B2, riboflavin – 0.028 mg;
  • B4, cholin – 5.5 mg;
  • B5, kyselina pantothenová – 0.099 mg;
  • B6, pyridoxin – 0.224 mg;
  • b9, kyselina listová – 10 mcg
  • C, kyselina askorbová – 80.4 mg;
  • E, alfa-tokoferol, TE – 0.37 mg;
  • K, fylochinon – 7.4 mcg;
  • RR, NE – 0.48 mg;
  • Betain – 0.1 mg.
  • draslík, K – 175 mg;
  • Vápník, Ca – 10 mg;
  • Hořčík, Mg – 10 mg;
  • sodík, Na – 3 mg;
  • Fosfor, Ph – 20 mg.
  • Železo, Fe – 0.34 mg;
  • Mangan, Mn – 0.122 mg;
  • Měď, Cu – 66 mcg;
  • Fluor, F – 2 mcg;
  • Zinek, Zn – 0.13 mg.
  • Mono- a disacharidy (cukr) – 2.4 g;
  • Glukóza (dextróza) – 1.16 g;
  • Sacharóza – 0.11 g;
  • Fruktóza – 1.12 g.
  • Arginin – 0.027 g;
  • Valin – 0.036 g;
  • Histidin – 0.01 g;
  • Isoleucin – 0.024 g;
  • Leucin – 0.036 g;
  • Lysin – 0.039 g;
  • Methionin – 0.007 g;
  • Threonin – 0.036 g;
  • Tryptofan – 0.012 g;
  • Fenylalanin – 0.092 g.
  • Alanin – 0.036 g;
  • Kyselina asparagová – 0.208 g;
  • Glycin – 0.03 g;
  • Kyselina glutamová – 0.194 g;
  • Prolin – 0.024 g;
  • Serin – 0.054 g;
  • Tyrosin – 0.012 g;
  • Cystein – 0.012 g.
  • Omega-3 – 0.008 g;
  • Omega-6 – 0.054 g;
  • palmitová – 0.05 g;
  • Stearová – 0.008 g;
  • Olejová (omega-9) – 0.008 g;
  • Linoleová – 0.054 g;
  • Linolenová – 0.008 g.
READ
Jaký je rozdíl mezi Lizun a Slime?

Užitečné vlastnosti sladké zelené papriky

Zelená sladká paprika ovoce

Plody mají protizánětlivé, antioxidační, čistící, antiparazitární, zklidňující a posilující vlastnosti. Jsou relevantní v kteroukoli roční dobu, zejména v zimě, kdy je snížená obranyschopnost těla. Doporučuje se zařadit je do jídelníčku pro dospělé, děti a seniory. Zelený pepř se sladkou chutí bude pro těhotné ženy nejvíce vítaný kvůli obsahu železa, kyseliny askorbové a listové.

K čemu je ovoce dobré:

    vlasy. Vitamíny B9 a A, přítomné v kompozici, posilují folikuly, zlepšují průtok krve do nich, změkčují kadeře a zabraňují lupům. Díky produktu se prameny stanou hedvábnější a poslušnější, přestanou bez míry vypadávat. Doporučuje se používat při mužské i ženské alopecii pro prevenci úplného vypadávání vlasů.

Škody a kontraindikace použití sladké zelené papriky

onemocnění dny

Pokud s těmito plody zajdete příliš daleko, můžete se setkat s křečemi v břiše, nevolností a alergiemi, projevujícími se průjmem a nutkáním na zvracení. V tomto případě musíte jídlo odložit o 5-7 hodin a po celou dobu používat pouze čistou vodu. Omezení by mělo být zavedeno pro malé děti, těhotné ženy a ty, kteří trpí zažívacími potížemi. V žádném případě je nejezte nalačno a ještě k tomu bez ničeho, jinak bude žaludeční sliznice trpět podrážděním.

Kontraindikace jsou oprávněné v následujících případech:

    Žaludeční nebo duodenální vřed. Při takovém onemocnění pulpa plodu „poškrábe“ sliznici, což může mít za následek silnou bolest a dokonce otevření vnitřního krvácení. A tady nemůžete jíst jak syrovou, tak tepelně zpracovanou zeleninu.

Recepty na sladkou zelenou papriku

Plněný zelený pepř

Bez ohledu na roční období je zvykem přidávat ovoce do salátů a jíst je čerstvé. Na zimu je rozšířené jejich zavařování. V obou případech jsou velmi chutné. Neméně oblíbená je zelenina plněná masem, pečená a dušená. Pokud jste nezjistili kontraindikace pro zelenou sladkou papriku, můžete z ní vařit jak slavnostní, tak běžné pokrmy. Omáčky si zaslouží velkou pozornost.

Zde jsou některé z nejlepších receptů:

    Marinování. Čisté sklenice o objemu 0,5-1 l sterilizujte a osušte. V této době oloupejte 1 kg pepře – odřízněte ocasy a tvrdé částice, odstraňte semena. Poté ji umyjte v teplé vodě a nakrájejte na tenké proužky. Dále si připravíme marinádu – smícháme a svaříme jablečný ocet (150 ml), sůl (5 špetek) a 1 litr vody. Nyní položte na dno sklenic deštník sušeného kopru, 7 hrášku, 2 stroužky česneku. Pak do nich vložte papriku, zalijte ji připravenou tekutinou a uzavřete plastovými víčky. Aby byla konzervace chutná, musíte vzít plody s masitými stěnami, bez tvrdých oblastí a tvrdých semen.

READ
Jak zalévat angrešt v horku?

Poznámka! Pepř není kompatibilní se všemi produkty. Nedoporučuje se míchat s rybami a jinými mořskými plody. Ideálními „kandidáty“ jsou všechny druhy sýrů, mleté ​​maso a další zelenina (rajčata, cibule, mrkev).

Zajímavá fakta o sladkém zeleném pepři

Zelenou papriku

Tato zelenina je považována za nejnebezpečnější, protože se k jejímu pěstování používají pesticidy. Nejvíce škodí v zimě, roste ve sklenících. Na trhu velmi často neprodávají skutečné zelené papriky, ale pouze nezralé plody, které prostě ještě nezčervenaly. Na rozdíl od červené a žluté nemají tak výraznou chuť.

Ve volné půdě bude zelenina zpívat kolem poloviny srpna, její sezóna trvá do konce září. Na zavařování (lečo, saláty) se příliš nehodí, protože není tak sladké jako jiné bulharské odrůdy.

Vzhledem k tomu, že jeho slupka je poměrně tuhá, doporučuje se papriku před vařením na 10–20 minut namočit a 2–3 minuty vařit.

Vědci provedli řadu studií, které odhalily obrovské výhody této zeleniny pro aktivní i pasivní kuřáky. Látky v něm obsažené neutralizují působení nikotinových karcinogenů a zabraňují tak riziku vzniku plicních nádorů.

Co vařit ze zelené papriky – viz video:

Popsaná zelenina rozhodně není žádná exotika a obyvatelům východní Evropy docela chutnala. Umožňuje vám experimentovat v kuchyni, jak chcete, vytvářet nové a zajímavé recepty na sladké zelené papriky, které opravdu stojí za pozornost. Spojuje v sobě příjemnou chuť a skvělé zdravotní benefity.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: