Může se fialová mrkev vařit?

Fialová mrkev – je to zeleninakterá způsobuje lidem zájem a otázky týkající se jeho chuti kvality a užitečnost. Mnoho zvážitto je neobvyklé druh mrkve, který by se neměl jíst. Ale opravdu skutek, může se jíst fialová mrkev v čerstvém a tepelně zpracované formě. Pojďme pojďme na to přijítJaký je rozdíl mezi fialovou mrkví a běžnou mrkví?

Jak se liší fialová mrkev od běžné mrkve?

Fialová mrkev má intenzivnější barva a sladký chuť, odlišný od běžné mrkve. Tuto zeleninu lze použít při vaření k přípravě různých pokrmů – od salátů až po přílohy. Fialová mrkev může být originální ozdobou vašeho stolu.

Jak chutná fialová mrkev?

Fialová mrkev má čerstvé a šťavnatou chuť. Je to sladké a příjemné pachuť, připomínající chřest. Fialová mrkev se hodí k masům nádobí a může být použit jako příloha nebo přísady do polévek.

Zdravotní přínosy fialové mrkve

Fialová mrkev obsahuje vysoké množství anthokyanů – látkykteré mají pozitivní vliv na lidské zdraví. Chrání pokožku před škodlivými účinky ultrafialových paprsků paprsky a zlepšit vidění. Fialová mrkev také obsahuje vitamín А, draslíku a další užitečné mikroelementy.

Proč je mrkev uvnitř fialová?

Fialovou barvu mrkve mají na svědomí obsažené antokyany. Čím více antokyanů obsahuje v mrkvi, tím sytější je jeho barva. Fialová mrkev má barvu slupky od modré po téměř černou.

Je možné jíst žlutou mrkev?

Žlutá mrkev taky druh mrkve, který má mnoho prospěšných vlastností. Obsahuje velké množství beta-karotenu – látky, který se v lidském těle přeměňuje na vitamín A. Žlutá mrkev je také zdraví prospěšná oko a kůže.

READ
Jak stříhat větve jalovce?

Doporučení pro konzumaci mrkve

  • Mrkev jezte čerstvou zobrazenízískat maximum živin.
  • Použijte mrkev při vaření k přípravě různých pokrmů.
  • Nepřevařujte mrkevpro zachování jeho prospěšných vlastností.
  • Jezte různé druhy mrkevzískat maximální přínos pro zdraví.

Závěry

Fialová mrkev je neobvyklá druh mrkve, který má své vlastní vlastnosti. Od běžné mrkve se liší svou bohatostí barva a nasládlou chuť. Fialová mrkev obsahuje velké množství antokyanykteré mají pozitivní vliv na lidské zdraví. Žlutá mrkev má také mnoho prospěšných vlastností. Použijte různé druhy mrkve vaření a získejte maximální přínos pro své zdraví.

Jak se nazývá bílá mrkev?

Pastinák, blízký příbuzný mrkve, má žlutobílé kořeny a je známý jako „bílá mrkev“. Pěstování pastináku však dnes není mezi zahrádkáři běžnou praxí. Tato rostlina má přitom nejen zajímavou chuť, ale má i mnoho prospěšných vlastností. Pastinák je bohatý na minerály, vitamíny a éterické oleje, používá se jak v potravinářství, tak v lékařství. Například na bázi pastináku se připravují tinktury, které pomáhají vyrovnat se s mnoha nemocemi. Navíc je závislá na nízkých teplotách, takže se dá využít jako plodina pro pěstování v chladných oblastech. Závěry jsou zřejmé: pastinák si i přes svou vzácnost zaslouží více pozornosti a může se stát užitečným doplňkem našich zahrad.

Co jsou bílé mrkve

Bílá mrkev je neobvyklá odrůda kořenové zeleniny, která se vzhledem liší od běžné mrkve. Jeho hladký a masitý povrch nemá žádné barevné pigmenty, takže se jeví jako bílý. Bílá mrkev je velmi šťavnatá a hustá. Mají podobnou chuť jako běžná mrkev, ale mohou být sladší. Tato zelenina, obvykle 10-15 cm dlouhá, se používá při přípravě salátů, polévek a dalších pokrmů. Bílá mrkev je bohatá na vitamíny A a C a také na minerály draslík, fosfor a železo. Bohužel mohou růst déle než běžná mrkev. Bílá mrkev však zůstává alternativou pro lidi, kteří hledají ve svém jídelníčku něco nového a zajímavého.

Jak se jmenuje bílá zelenina, která vypadá jako mrkev?

Pastinák je bílá zelenina podobná mrkvi a je velmi prospěšná pro lidské zdraví. Přestože mrkev pěstuje každý, pastinák pěstuje jen málokterý zahrádkář. Má žlutobílou barvu a je velmi chutná. Pastinák obsahuje velké množství vitamínů (A, C, E, K, B) a minerálních látek (vápník, železo, draslík, hořčík), dále vlákninu a pektin. Díky tomu pomáhá v boji s různými nemocemi, posiluje imunitní systém, zlepšuje trávení a snižuje hladinu cholesterolu v krvi. Pastinák lze použít v různých pokrmech, jako jsou polévky, dušená masa, kastrol a dokonce i kaše. Je tedy čas přivést pastinák zpět do ruských zahrad a užít si jeho chuť a zdravotní přínosy.

READ
Jak šťáva z aloe ovlivňuje střeva?

Fialová mrkev je poměrně vzácný druh zeleniny, který se stále častěji vyskytuje na pultech obchodů. Jeho hlavní předností je vysoký obsah antokyanů, které pomáhají zlepšovat zrak, posilují imunitní systém a jsou prevencí rakoviny.

I přes svou neobvyklou barvu má fialová mrkev sladkou a příjemnou chuť, takže se skvěle hodí k přípravě různých pokrmů. Lze jej přidávat do salátů, používat k přípravě příloh a dušených pokrmů a také zařadit do prvních chodů. Stejně důležité je, aby si fialová mrkev po tepelné úpravě zachovala veškerou svou chuť a blahodárné vlastnosti, takže ji můžete bezpečně přidat do vašich oblíbených jídel a jíst.

Autor: Alla Fedorčenko
Praktikující endokrinolog-nutriční specialista pro zdraví a mládí, diabetes, štítná žláza, obezita, hubnutí a harmonie.

Fialová mrkev jako zdravý produkt

Odkud pochází fialová mrkev, její obsah kalorií a chemické složení. Užitečné vlastnosti a vlastnosti použití. Využití při vaření a zajímavosti o fialovém kořeni.

Složení a obsah kalorií fialové mrkve

Fialová mrkev jako zásobárna vitamínů

Fialová mrkev není o nic méně kalorická než odrůdy tradiční barvy, chemické složení a nutriční hodnota se také příliš neliší. Dietní teoretici tvrdí, že komplex živin v zelenině této barvy je vyváženější a lépe stravitelný.

Kalorický obsah fialové mrkve na 100 g je 35 kcal, z toho:

  • Bílkoviny – 1,3 g;
  • Sacharidy – 6,9-5,7 g;
  • Tuk – 0,1 g;
  • Popel – 1 g;
  • Dietní vláknina – 2,4 g;
  • Voda – 86,6-88 g.

Vitamíny na 100 g:

  • Vitamín B1 (thiamin) – 0,06 mg;
  • Vitamín B2 (riboflavin) – 0,07 mg;
  • Vitamín B6 (pyridoxin) – 0,1 mg;
  • Vitamin B9 (kyselina listová) – 9 mg;
  • Vitamín C – 5 mg;
  • Vitamin E (TE) – 0,4 mg;
  • Vitamín K (fylochinon) – 13,2 mcg;
  • Vitamin PP (ekvivalent niacinu) – 1,1 mg;
  • Vitamín A (RE) – 2000 mcg;
  • Beta-karoten – 12 mg;
  • Vitamín B5 (kyselina pantotenová) – 0,3 mg;
  • Vitamín H (biotin) – 0,06 mcg.
  • Sodík – 21 mg;
  • Draslík – 200 mg;
  • Fosfor – 55 mg;
  • Hořčík – 38 mg;
  • Vápník – 27 mg;
  • Síra – 6 mg;
  • Měď – 80 mcg;
  • Bór – 200 mcg;
  • Hliník – 323 mcg;
  • Jód – 5 mcg;
  • Mangan – 0,2 mg;
  • Chrom – 3 mcg;
  • Fluor – 55 mcg;
  • Molybden – 20 mcg;
  • Vanad – 99 mcg;
  • Kobalt – 2 mcg;
  • Nikl – 6 mcg;
  • Selen – 0,1 mcg;
  • Lithium – 6 mcg;
  • Zinek – 0,4 mg;
  • Železo – 0,7 mg;
  • Chlor – 63 mg.
READ
Jak vzít řízek z lískového ořechu?

Syrová zelenina doplňuje zásoby užitečných látek lidského těla. Fialová mrkev spojuje díky antokyanům vlastnosti obyčejné mrkve, bohaté na vitamín C a karoten, a borůvek.

Za příznivý účinek fialové mrkve jsou zodpovědné následující látky:

    Vitamin C se podílí na redoxních procesech, zvyšuje obranyschopnost organismu.

Zdravotní přínosy fialové mrkve

Podpořte svou imunitu fialovou mrkví

Výrazné výhody fialové mrkve se projeví při konzumaci čerstvé zeleniny v syrové formě. Během skladování se užitečný účinek sníží na polovinu.

Užitečné vlastnosti při působení na tělo se projevují takto:

    Zabraňuje malignitě. Protirakovinný účinek zajišťuje karotenoid lutein, snižuje rychlost regenerace již změněných buněk a zastavuje přeměnu zdravých.

Zajímavé je, že se blahodárný vliv fialové mrkve na organismus po tepelné úpravě mění. Působení komplexu živin je sníženo 3-4krát, ale zvyšuje se antioxidační účinek. Kromě toho vařená mrkev stimuluje peristaltiku, má čisticí účinek, odstraňuje toxiny a toxiny z těla a zastavuje životně důležitou aktivitu patogenních bakterií ve střevním lumen.

Škody a kontraindikace použití fialové mrkve

Gastritida jako kontraindikace fialové mrkve

Hojení pomocí fialové mrkve má některé kontraindikace.

Nemůžete jíst kořenovou zeleninu v syrové formě:

    Při pankreatitidě – zvyšuje se chemické zatížení trávicí žlázy, stimuluje se výdej pankreatických enzymů.

V případě porušení funkce jater by mělo být množství jídla ve stravě omezeno – ne více než průměrná mrkev za den. Se zdravými játry můžete sníst až 4 fialové kořenové zeleniny.

Zneužívání může způsobit nevolnost, zvracení, silnou slabost a zežloutnutí kůže, a to i u naprosto zdravých lidí.

Recepty z fialové mrkve

Fialový mrkvový salát s vlašskými ořechy

Fialová mrkev je šťavnatější než běžná mrkev a má sladší chuť. Je vhodné jej používat jako přísadu do salátů, zavádět do ovocného koktejlu – z fialové kořenové plodiny se získá více šťávy než ze stejného množství surovin tradiční barvy. Dá se zavést do všech pokrmů, kde se používá běžná mrkev, vařená, marinovaná, dušená a grilovaná. Pro výrobu dezertu je to pohodlnější kvůli bohaté chuti. Kromě toho může řez fialové kořenové zeleniny pro dekorativní účely poskytnout alternativu k rafinovaným květinám vyřezávaným z obyčejné mrkve.

Recept na fialovou mrkev:

    duhový salát. Veškerá zelenina se umyje a oloupe: daikon – 400 g, fialová mrkev – 1 kus, žlutá a oranžová paprika – 1 kus, petržel – polovina svazku, polovina cibule červené a cibule, česnek. Veškerá zelenina se nakrájí na dlouhé proužky, cibule – půlkroužky, česnek se rozdrtí. Citronová šťáva (3 lžíce) se smíchá se 2 lžícemi rostlinného oleje – lepší než olivový olej, sůl podle chuti a pepř. Všechny ingredience jsou smíchány, snaží se uspořádat zeleninu tak, aby barvy příznivě odstínily, dochutíme připravenou omáčkou. Existuje ještě jeden způsob, jak prezentovat tento typ salátu – veškerá zelenina na společné misce je rozložena okvětními lístky: červená cibule je rozložena ve formě květinového středu, zbytek zeleniny je kolem. Míchané ve vlastních miskách. Omáčku podáváme samostatně v omáčce.

READ
Jak zpracovat hrušku v září?

Zajímavá fakta o fialové mrkvi

Fialová mrkev jako protirakovinný přípravek

Člověk se s mrkví seznámil díky hospodářským zvířatům. Lidé si všimli, že s potěšením žvýkají tmavě fialové kořeny, a začali je sami vyhrabávat. První kořeny mrkve pěstované v chladné oblasti byly malé, rozvětvené a měly tmavě fialovou barvu.

Mrkev z tropických a subtropických pásem byla jasně oranžová, masitější, ale do světa se rozšířila až v XNUMX. století. Na fialové odrůdy začali zapomínat, pěstovaly se pouze pro dekorativní účely, a když se setkaly ve volné přírodě, využívaly se jako léčivá rostlina. Nyní chovatelé obnovují původní vzhled mrkve a snaží se zušlechtit vlastnosti pomerančové kořenové plodiny.

Protirakovinný účinek fialové mrkve není ničím nepodloženým tvrzením. Vlastnosti kořenové plodiny byly studovány na University of Maryland na katedře výživy a potravinářství. Antokyany zpomalují rozvoj rakoviny tlustého střeva. Tento účinek byl vysvětlen přítomností karotenoidu luteinu ve složení kořene.

Množství antokyanů ve fialové mrkvi závisí na tloušťce barevné vrstvy:

    Nejvýrazněji se projevuje u odrůdy „Purple Elixir“. Oranžová barva této odrůdy je pouze v jádru.

Co vařit z fialové mrkve – viz video:

Pěstujte fialovou mrkev stejným způsobem jako běžnou mrkev. Semena lze zakoupit od amatérských zahradníků nebo objednat online.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: