Mohu jíst syrové vlašské ořechy?

Ořechy jsou zásobárnou tuku, vlákniny a bílkovin. Skvěle se hodí ke svačině, ke zdobení dezertů a pečiva a k přidání pikantnosti k hlavním chodům. Jsou bohaté na živiny a antioxidanty. Jejich pravidelné užívání snižuje hladinu cholesterolu a glukózy v krvi, snižuje krevní tlak.

Proč se ořechy praží?

V zásadě se ořechy praží, aby se zvýšila chuť produktu. Po tepelné úpravě silněji voní a jsou křupavější. Všechny ořechy, kromě pistácií, jsou pražené bez slupky.

V případě kešu oříšků pražení pomáhá odstranit slupku z jádra. To je důvod, proč se jen zřídka prodávají syrové. Ořechy se smaží dvěma způsoby: nasucho a s přidáním oleje. Smaží se na pánvi, v troubě i v mikrovlnce.

Jak správně péct ořechy

Aby polynenasycené tuky nezačaly oxidovat, neměla by být teplota smažení vysoká. Při nesprávné tepelné úpravě se v ořechách tvoří volné radikály.

Nemůžete připravit ořechy pro budoucí použití. Rychle reagují s kyslíkem, takže se rychle kazí. Musíte vařit pouze v malých porcích. Jeden jsme si připravili a rychle snědli. Ořechy vařené na kokosovém oleji budou chutnat úžasně. Je bezpečný na smažení.

Jak upéct vlašské ořechy

Každý bude souhlasit s tím, že pražené vlašské ořechy jsou mnohem chutnější než syrové. K jejich smažení by se jádra měla položit na suchý plech a vložit do trouby předehřáté na 160 °C na 15 minut. Během této doby vyschnou a získají příjemnou barvu a vůni. Denně byste neměli sníst více než 30 g. Jejich nadměrná konzumace vede k závratím.

Jakým ořechům se můžete vyhnout pražení?

Existují různé druhy ořechů, které jsou volitelné potěr. Nenesou ublížit tělo. Tyto zahrnují:

  • Sladké mandle. Je jen mírně vysušená.
  • Lískový oříšek. Smaží se velmi zřídka. Před bakteriemi je chráněn silnou slupkou. Raw Výrobek je zdravější než smažený.
  • Piniové oříšky. Jsou také chráněny slupkou, takže je vyloučena infekce patogenními bakteriemi.
  • Pistácie. Suší se na přímém slunci.
  • Vlašský ořech. Čerstvé je zdravější než smažené. Jediná věc je, že musíte dodržovat podmínky skladování, jinak se objeví plíseň. Infikuje jádra toxickou sloučeninou – aflatoxinem. Jeho pravidelný vstup do těla vyvolává vznik rakoviny. Vysoké dávky vedou k otravě a mohou vést ke smrti.

Důležité! Aftoxiny jsou odolné vůči teplu, ale delší tepelná úprava snižuje jejich množství na polovinu.

Jak smažení ovlivňuje produkt?

Při tepelném zpracování se mění jejich struktura a chemické složení. Stávají se tmavšími a suššími. Ořechy, pražené nebo syrové zůstat se stejným množstvím tuků, sacharidů a bílkovin. V prvním je počet kalorií vyšší, ale ne výrazně. Například 28 g syrových mandlí obsahuje 161 kcal a 167 kcal po pražení.

READ
Jakou část fireweed mám sušit?

Smažený produkt váží méně, protože ztrácí vlhkost. Jejich obsah tuku se mírně zvyšuje. Množství bílkovin a sacharidů se nemění. Proces pražení způsobuje, že ořechy jsou hůře stravitelné.

Během procesu smažení ořechy také ztrácejí:

  • Antioxidanty. Čím více času zpracovává se, tím méně jich bude. Výjimkou jsou lískové ořechy a pistácie. Obsahují lutein, který je necitlivý na vysoké teploty.
  • Vitamin E. Zvláště hodně se ho ztrácí při smažení lískových oříšků a mandlí. Lískové ořechy opouští v menším množství a téměř úplně zůstává v pistáciích.
  • Thiamin a karotenoidy. Téměř úplně jsou zachovány pouze v pistáciích.

Ořechy jsou sladší, když aminokyseliny reagují s cukrem. Tento jev je pozorován při teplotách nad 120°C. Kromě příjemné chuti se objevují i ​​vedlejší účinky. Tato reakce spouští tvorbu karcinogenu, akrylamidu. Je schopen aktivovat produkci rakovinných buněk. Zvláště hodně ho obsahují mandle. Reakce začíná při 130 °C a urychluje se při 145 °C. Ale ve vlašských a makadamových ořechách se akrylamid netvoří.

Rozdíly mezi syrovými a praženými ořechy

Za prvé se mění jejich chemické složení. Za druhé, během smažení ořechy získávají více nasycených mastných kyselin, takže jejich obsah kalorií se zvyšuje.

Během pražení ořechy ztrácejí nenasycené mastné kyseliny. Omega-6 a omega-9 jsou dobré pro srdce, normalizují krevní tlak. Tyto mastné kyseliny zabraňují tvorbě cholesterolových plaků a zpomalují proces stárnutí.

Při vysokých teplotách dochází k oxidaci mastných kyselin. Ořech ztrácí část vitamínu A, thiaminu a beta-karotenu.

Syrové ořechy obsahují hodně kyseliny fytové. Chrání plod před napadením hmyzem. Když se kyselina fytová dostane do lidského těla, narušuje vstřebávání vápníku, železa, hořčíku a zinku.

Které ořechy jsou zdravější – pražené nebo syrové?

Pokud jde o Které ořechy budou zdravější – pražené nebo syrové? Stojí za to věnovat pozornost negativním účinkům vysokých teplot. Čerstvý produkt tedy obsahuje hodně číslo mononenasycené a polynenasycené tuky. Snižují hladinu špatného cholesterolu v krvi a chrání před srdečními chorobami. Delší zpracování při vysokých teplotách způsobuje oxidaci těchto tuků. V těle se objevují škodlivé radikály, které negativně ovlivňují stav buněk. Oxidovaný tuk může mít nepříjemný zápach a chuť. To je obvykle slyšet, když je ořech převařený.

Množství radikálů lze snížit dodržením určité teploty a času. Výzkum prokázal, že pokud matice smažte při střední teplotě, zachová si více zdravých tuků. Za zmínku také stojí, že na oxidační proces má vliv i typ produktu.

Výhody pražených ořechů

Smažený produkt obsahuje:

Je bohatý na vitamíny A, E, C a B.

Pravidelná konzumace ořechů zlepšuje vidění, zklidňuje nervový systém, zmírňuje bolesti hlavy a normalizuje spánek. Mohou také aktivovat mozek.

Oil smažený ořechy čistí ledviny a močový měchýř. Indikace k použití zahrnují rakovinu prsu, plynatost a onemocnění krku. Směs ořechového másla a vína pomáhá zbavit se lupů.

Výhody syrových ořechů

Raw výrobek není tak chutný jako smažený. Kromě toho může obsahovat různé infekce. Syrové ořechy obsahují patogenní bakterie, jako je E. coli a salmonela. Při sklizni se do plodů dostávají škodlivé mikroorganismy. Padají na zem, kde se stávají kořistí mikrobů.

READ
Je možné sušit marshmallow na pergamenu?

Na vývoj bakterií mají vliv i nesprávné podmínky skladování. Může být příliš mokrý nebo má špinavou podlahu.

Abyste se ochránili před infekcemi, ořechy se lehce opraží na suché pánvi. Bakterie se také vyskytují zřídka sušené produkt. Často před uvedením do prodeje výrobci ořechy pasterizují.

Zacházeno jako s ořechy užitečnější, stojí za to věnovat pozornost individuálním charakteristikám každého druhu. Například skořápka syrových kešu oříšků obsahuje jedovatou sloučeninu cordole. Mandle obsahují glykosid amygdalin. Právě to dodává produktům hořkost a zvláštní aroma. Reakcí s dalšími složkami vzniká kyselina kyenelová.

Jsou zdravější pražené nebo syrové arašídy?

Odpovídání na otázka: Co je zdravější, pražená nebo syrová podzemnice olejná? Odpověď je jednoduchá – obojí. Jediná věc je, že zdraví lidé by ji měli konzumovat v syrové formě. Jakmile se dostane do těla, negativně ovlivňuje fungování gastrointestinálního traktu a může způsobit alergickou reakci. Jeho každodenní užívání vede k přibírání kil navíc.

Pražené arašídy jsou bohaté na draslík, fosfor, hořčík a kyselinu listovou. Obsahuje silné antioxidanty, které zpomalují oxidační proces v těle. To vám umožní zachovat mládí. Kvízy B4 a B3 podporují zdraví nervové soustavy a zlepšují metabolismus.

Syrové arašídy se obtížně skladují. Může se v něm objevit plíseň, která vede k otravě.

Které vlašské ořechy jsou zdravější – pražené nebo syrové?

Co bude Jsou zdravější pražené nebo syrové vlašské ořechy? to nelze s jistotou říci. Oba produkty mají svá pro a proti. Jedí se při nachlazení, srdečních a cévních chorobách a nervových poruchách. Lékaři doporučují před cvičením sníst hrst vlašských ořechů. Zbavíte se tak pocitu hladu a únavy. Jsou užitečné pro ženy po porodu, kojení a pacienty po operaci nebo úrazu.

Vlašské ořechy jsou ceněné pro vysoký obsah jódu. Proto by ho měli užívat lidé s onemocněním štítné žlázy. Dokážou snížit krevní tlak, posílit játra a zbavit se červů.

Pokud smažíte vlašské ořechy ořechy 20 minut při teplotě 180°C, pak se hladina látky vzniklé při oxidaci zvýší 17x. U lískových ořechů se toto číslo zvýší na 1,8krát, u pistácií – 2,5. To se vysvětluje skutečností, že syrové vlašské ořechy obsahují hodně polynenasycených tuků, až 72%. To je rekordní úroveň mezi ořechy.

Výhody Bude se jíst pražené i syrové ořechy. Hlavní věcí je sledovat dobu smažení a teplotu. Pokud je budete ošetřovat méně než 15 minut při 140°C, pak zůstane největší množství vitamínů. Během této doby se akrylamidy nestihnou vytvořit.

Kontraindikace

Lidé s nadváhou by měli omezit konzumaci ořechů. Při individuální nesnášenlivosti je nutné je a přípravky obsahující je zcela opustit.

Dětem by se mělo podávat méně než 30 g denně.V jídelníčku dětí a osob s chronickými onemocněními by neměly být přítomny převařené ořechy.

Konzumace ořechů bude mít nepříjemné následky pro lidi se slabou slinivkou a játry a také pro ty, kteří mají problémy s uvolňováním žluči. Opatrně by měli vlašské ořechy užívat lidé s onemocněním slinivky břišní, akutními stádii střevních onemocnění a zvýšenou srážlivostí krve.

READ
M krmí pštrosy na farmě?

Lékaři doporučují vlašské ořechy důkladně žvýkat. Tělo je tak bude lépe vstřebávat. Neměli byste konzumovat více než 5 jader denně. To stačí k ochraně člověka před zářením.

Pokud si hlídáte postavu, měli byste dát přednost mandlím, kešu a pistáciím. Mají nižší obsah kalorií. Během diety byste neměli jíst makadamové a pekanové ořechy. Jsou vysoce kalorické a obsahují málo bílkovin.

Při výběru produktu v obchodě byste si jej měli vybrat v jeho skořápce. Ujistěte se, že na nich není plíseň. Aby se jich uchovalo co nejvíce, kupované ořechy je vhodné nasypat do skleněných nádob a uložit do lednice. Vybírejte pouze ty, které byly zabaleny maximálně před měsícem.

Pokud byly ořechy zakoupeny na trhu, měly by být omyty pod tekoucí vodou. Tím odplavíte bakterie a hmyz a ochráníte před otravou. Dále byste je měli protřídit a odstranit poškozené. Ty hromadí toxiny, které mohou způsobit otravu.

Kdo by měl jíst pouze pražené ořechy?

А jsou pražené ořechy zdravé? těhotné ženy a děti? Ano, protože obsahují velké množství vitamínu E a vlákniny. Ten zlepšuje fungování gastrointestinálního traktu. Měli by se ale vyhýbat hořkým oříškům. Obsahují kyanid draselný, který je jedovatý.

Těhotné ženy by měly konzumovat pražené arašídy. Vitamíny a minerály, které obsahuje, budou mít pozitivní vliv na vývoj plodu. Kyselina listová zabrání vzniku defektů.

Důležité! Konzumace arašídů ve velkém množství vede k bolestem hlavy, pálení žáhy a tvorbě plynu.

Ořechy se staly nedílnou součástí jídelníčku. Aby tělu přinesly maximální užitek, měly by se kupovat syrové. Dále je třeba je doma smažit při správné teplotě a době trvání. Měli by se smažit na suché pánvi. Ořechy není potřeba dochucovat cukrem a solí. To povede k nadměrnému přírůstku hmotnosti.

Je těžké najít člověka, který by neměl rád jíst výživné, chutné ořechy. Tento produkt se obvykle konzumuje po usmažení. A hned se nabízí logická otázka: je možné jíst ořechy syrové a pokud ano, jaké? Kromě toho vás pravděpodobně bude zajímat, které ořechy jsou zdravější – syrové nebo pražené? Náš článek vám pomůže se správným výběrem!

syrové nebo pražené ořechy

Obsah článku:

Proč lidé praží ořechy?

Než odpovíme na otázku, které ořechy jsou zdravější, syrové nebo pražené, měli bychom si promluvit o vlastnostech a výhodách každého druhu zvlášť. Nejdůležitějším argumentem ve prospěch tepelné úpravy pražených ořechů je zlepšit chuť ořechů jejich spařením na ohni. Kromě toho, že pražené ořechy zvýrazní svou chuť, získají chutnou vůni a stanou se křupavé. Ořechy, které byly předtím vyloupané, se obvykle praží. Jedinou výjimkou jsou pistácie, které nevyžadují předběžné manipulace tohoto druhu.

Existují však ořechy, u kterých se smažení používá jako způsob oddělení jader od vnější skořápky. Týká se to kešu ořechů, které se mimochodem v syrovém stavu dají těžko koupit právě z výše uvedeného důvodu.

Ořechy lze smažit na pánvi s nebo bez použití rostlinného oleje nebo v troubě. Někomu se podaří uvést výživný produkt do stavu pomocí mikrovlnné trouby. Existuje mnoho způsobů, jak ořechy tepelně upravit, ale výsledek je stejný: oproti syrové má smažená pochoutka trochu jiné chemické složení. Zejména pražené ořechy jsou méně vlhké než syrové ořechy, což vysvětluje jejich křupavost při konzumaci. Pražené ořechy obsahují více nasycených mastných kyselin, a tedy i kalorií než syrové ořechy. Je pravda, že tento rozdíl je minimální a činí pouze 1 g a 6 cal. Při smažení také klesá váha ořechů.

READ
Kolik let žijí zelí?

Největší škodou způsobenou syrovým ořechům pražením je zničení zdraví prospěšných nenasycených mastných kyselin při tepelné úpravě produktu. Syrové ořechy obsahují Omega-3 a Omega-9 mastné kyseliny, které se aktivně podílejí na zlepšování zdraví srdce a udržování krevního tlaku na požadované úrovni. Zabraňují také tvorbě cholesterolových plaků na stěnách cév a zpomalují stárnutí.

Takže smažení ořechů vede k oxidaci mastných kyselin. Kromě toho vyvolává ztrátu takových prospěšných sloučenin, jako je vitamín E, thiamin a beta-karoten v syrových ořechách. To naznačuje, že syrové ořechy jsou zdravější než pražené. Ale co dělat?

syrové nebo pražené ořechy

Aby se v pražených ořechách zachovalo co nejvíce nenasycených tuků, musí být proces pražení kontrolován. Za tímto účelem by měl být produkt vařen na středním nebo nízkém ohni. Zde platí stejné pravidlo: čím nižší je teplota pražení, tím méně těchto látek se zničí.

Mezi vedlejší účinky dlouhodobého smažení ořechů patří tvorba toxické sloučeniny zvané akrylamid (produkt reakce mezi sacharidy a asparaginem), který způsobuje rakovinu. Pražené mandle jsou na tuto látku obzvláště bohaté a vlašské, lískové a makadamové ořechy tuto látku zcela postrádají. To je další argument dokazující, že syrové ořechy jsou zdravější než pražené.

O výhodách syrových ořechů

Po přečtení výše uvedených informací jste pravděpodobně usoudili, že pražené ořechy jsou nezdravější než syrové. To znamená, že je zdravější a lepší jíst ořechy syrové. Vaše myšlenkové pochody jsou správné, ale každý sud má mouchu a syrové ořechy nejsou výjimkou z tohoto pravidla.

Za prvé, syrové ořechy nejsou tak chutné jako pražené a nejsou ani křupavé. Samozřejmě, že kvůli těmto okolnostem je produkt mnohem horší než jeho smažený protějšek.

Za druhé, konzumace syrových ořechů zvyšuje riziko nákazy nebezpečnými infekčními chorobami, protože takový produkt může obsahovat patogenní bakterie: především E. coli a salmonelu.

K bakteriální kontaminaci syrových ořechů dochází v období sklizně: když plody spadnou na zem, stanou se chutnou kořistí pro patogenní mikroby.

Podmínky příznivé pro infekci jsou vytvářeny nesprávným skladováním surových ořechů: například v místnosti, která je příliš vlhká nebo nehygienická, ve sklepě s hliněnou podlahou atd. Abyste se nestali obětí infekce, syrové ořechy je stále třeba smažit, ale je lepší lehce, aniž byste se tímto procesem unášeli. Kromě toho jsou bakterie zabíjeny sušením pamlsků a řízením vlhkosti a teploty vzduchu během skladování. Mnoho výrobců však produkty z ořechů před uvedením do prodeje pasterizuje. Ale stále stojí za to hrát na jistotu – zdraví je cennější.

READ
Kde je nejlepší místo pro výsadbu žluté švestky?

syrové nebo pražené ořechy

Je třeba poznamenat jednotlivé škodlivé vlastnosti některých odrůd ořechů. Syrové kešu ořechy jsou tedy nebezpečné, protože na skořápce přiléhající ke skořápce obsahují jedovatou sloučeninu cordole.

Tato látka, pokud se dostane do kontaktu s pokožkou, může způsobit kopřivku nebo popáleniny. A hořké surové mandle jsou zdrojem amygdalinového glykosidu, který způsobuje hořkost v chuti produktu a zvláštní aroma. Při kontaktu s další složkou mandlových jader – enzymem emulsinem – amygdalinem prochází štěpící reakcí a dává život kyselině kyanovodíkové – silnému jedu.

Jaké ořechy lze jíst syrové?

Navzdory tomu, že syrové ořechy jsou zdravější než pražené, ne všechny by se měly konzumovat v syrové podobě. Stále však existují odrůdy vysoce kalorických rostlinných produktů, které nezpůsobí poškození vašeho těla, pokud je budete jíst bez předsmažení.

Jaké ořechy lze jíst syrové?

  • Sladká mandle. Není vůbec nutné ji zahřívat, pokud se bojíte infekce, je lepší ji vysušit. Nákupem sladkých mandlí vyrobených v USA se však této možnosti vyhnete, protože Američané jsou povinni rostlinný produkt před prodejem pasterizovat. Syrové sladké mandle jsou samozřejmě zdravější než ty pražené.
  • Lískové ořechy a lískové ořechy. Pražení spotřebitelé u tohoto druhu ořechů používají jen zřídka. V podstatě se zbaví tvrdé kůže a okamžitě pošlou do úst. Konzumace lísky v její kultivované formě v syrové formě je bezpečná, protože tyto ořechy jsou spolehlivě chráněny silnou skořápkou před pronikáním patogenních bakterií. To znamená, že syrové lískové ořechy jsou zdravější než pražené.
  • Piniové ořechy. U nich je situace úplně stejná jako v předchozí verzi – skořápka nedovolí škodlivým mikroorganismům proniknout do nutričních jader, a proto je vyloučena infekce konzumací tohoto druhu ořechů v syrové formě infekčními chorobami. To znamená, že jejich výhody v syrové formě jsou jasné.
  • Pistácie. Abyste získali všechny výhody těchto ořechů, je lepší je jíst nepražené a ne úplně syrové, ale sušené. Navíc se suší podle pravidel pod slunečními paprsky.
  • Ořech. Díky skořápce nehrozí ani nejmenší nebezpečí nákazy střevní infekcí. Pravda, vlašské ořechy se musí správně skladovat a sušit, aby se snížila pravděpodobnost plísní a molů. Pokud jsou však vlašské ořechy čerstvé, je samozřejmě zdravější je jíst syrové než pražené.
  • kokos. Aby nedošlo k hnilobě zevnitř, na kterou je tento ořech velmi náchylný, kupujte exotický produkt pouze v sezóně.

Které ořechy jsou tedy zdravější – syrové nebo pražené? Abychom to shrnuli, můžeme říci, že ty první mají stále větší léčivou sílu, za podmínek jejich sběru a skladování. Dobře vám ale poslouží oříšky krátce osmažené na mírném ohni. Jezte obojí pro své zdraví!

Článek chráněn autorským právem a právy s ním souvisejícími. Při použití a opětovném tisku materiálu je vyžadován aktivní odkaz na web pro ženy www.inmoment.ru!

Informace v tomto článku slouží pouze pro informační účely a nejsou doporučením. Prosím, neprovádějte samoléčbu, určitě se poraďte s odborníkem.

Vážení čtenáři, prosím nezapomeňte se přihlásit k odběru našeho kanálu v Yandex.Zen a dát “To se mi líbí”!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: