Je možné jíst syrovou pšenici?

Pšenice

Pšenice je jednoletá a dvouletá rostlina patřící do čeledi obilnin. Existují tisíce odrůd pšenice a jejich klasifikace je poměrně složitá, ale existují pouze dva hlavní typy – tvrdé a měkké. Měkké odrůdy se také dělí na červenozrnné a bílozrnné. Obvykle se pěstují v oblastech se zaručenou vlhkostí. Odrůdy tvrdé se pěstují v oblastech se sušším klimatem, například tam, kde je přirozeným typem vegetace step. Západní Evropa a Austrálie produkují hlavně měkké odrůdy, zatímco USA, Kanada, Argentina, západní Asie, severní Afrika a bývalý SSSR produkují hlavně tvrdé odrůdy. Používá se hlavně jako potravinářská plodina. Mouka získaná ze zrn se používá k pečení bílého chleba a výrobě dalších potravinářských výrobků; Odpad z mletí mouky slouží jako krmivo pro hospodářská zvířata a drůbež a v poslední době se stále více používá jako surovina pro průmysl.

Odrůdy měkké a tvrdé pšenice mají mnoho společného, ​​ale zřetelně se liší v řadě vlastností, které jsou důležité pro použití mouky. Historici tvrdí, že staří Řekové a Římané a možná i dřívější civilizace znali rozdíl mezi těmito dvěma druhy pšenice. V mouce získané z měkkých odrůd jsou škrobová zrna větší a měkčí, její konzistence je řidší a drobivější, obsahuje méně lepku a nasává méně vody. Tato mouka se používá k pečení hlavně cukrářských výrobků, nikoli chleba, protože výrobky z ní se drolí a rychle zatuchnou. V oblastech, kde se pěstují měkké odrůdy, se chléb peče z jeho směsi s moukou získanou z dovážených tvrdých odrůd. V mouce vyrobené z tvrdé pšenice jsou škrobová zrna menší a tvrdší, její konzistence je jemnozrnná a je v ní relativně hodně lepku. Tato mouka, nazývaná „silná“, absorbuje velké množství vody a používá se především k pečení chleba.

Pšeničné pole

Užitečné vlastnosti pšenice

Zrna měkké a tvrdé pšenice obsahují od 11,6 do 12,5 % bílkovin, asi 60 % sacharidů, 1,5 % tuku, esenciální olej, hemicelulózu, vlákninu, škrob, pektin, glukózu, fruktózu, laktózu, maltózu, rafinózu, vitamin E, F, B1, B2, B6, C, PP, karoten, niacin, cholin, biotin, folacin.

Pšenice obsahuje makro- a mikroprvky, jako je draslík, vápník, křemík, hořčík, sodík, síra, fosfor, chlor, hliník, bór, vanad, železo, jód, kobalt, mangan, měď, molybden, nikl, cín, selen, stříbro, stroncium, titan, chrom, zinek, zirkonium.

Pšenice obsahuje 3,4 % esenciálních aminokyselin (valin 520, isoleucin 470, leucin 860, lysin 360, methionin 180, threonin 390, tryptofan 150, fenylalanin 500) a 8,4 % neesenciální aminokyseliny alanin 460 argin, argin histidin 610, glycin 670, kyselina glutamová 350, prolin 470, serin 3350, tyrosin 1290, cystin 600).

Nejcennější částí zrna jsou klíčky, které jsou bohaté na důležité tělu prospěšné mikroelementy a klíčkový olej. Naklíčená pšenice je zdravější, protože. v době klíčení se hladina vitamínů a antibiotik, stejně jako růstových stimulantů a biologicky aktivních složek, několikrát zvyšuje. Takže například hladina vitamínu B2 v naklíčené pšenici je 10x vyšší. Dokonce i starověcí lidé věděli o výhodách, kosmetických a léčivých vlastnostech pšenice.

Naklíčená semena v sobě nesou obrovský energetický potenciál. Když je přidáme do jídla, získáme silnou dávku energie. Enzymy obsažené v klíčcích rozkládají rezervní bílkoviny, tuky a sacharidy těchto semen, což nám usnadňuje jejich trávení a dále působí v lidském těle a šetří jeho vnitřní sílu. Množství antioxidačních vitamínů a mikroprvků se během klíčení zvyšuje desítky a stokrát, jsou zabudovány do organického systému živé rostlinné tkáně a vzájemně působí, vzájemně se podporují a umocňují své účinky. Jejich vstřebávání neovlivňuje nepříznivě lidské zdraví, což lze pozorovat při užívání některých léčiv.

READ
Jak krmit švestky a třešně na podzim?

Pravidelná konzumace klíčků stimuluje látkovou výměnu a krvetvorbu, zvyšuje imunitu, vyrovnává nedostatek vitamínů a minerálů, normalizuje acidobazickou rovnováhu, napomáhá očistě těla od toxinů a efektivnímu trávení, zvyšuje potenci a zpomaluje proces stárnutí. Jsou zvláště užitečné pro děti a starší osoby, těhotné ženy a kojící matky a osoby s intenzivní duševní a fyzickou námahou.

Vláknina obsažená v pšeničných zrnech stimuluje střevní motilitu a zabraňuje přeměně cukrů a sacharidů na tuk. Pšeničné otruby jsou účinným prostředkem pro normalizaci hmotnosti (úbytek hmotnosti). Pektiny, které jsou součástí pšenice, absorbují škodlivé látky nacházející se ve střevech, čímž snižují hnilobné procesy a podporují hojení střevní sliznice.

V lidovém léčitelství se jako léčivé a dietetické produkty používají různé produkty z pšeničné mouky, smaženého pšeničného zrna, mladých (14-21 dní) klíčků, zrn s klíčky, otrub a slámy.

Pšeničný odvar s medem skvěle obnovuje síly, hodí se zejména po dlouhodobých nemocech, pomáhá při kašli, nachlazení a onemocněních dýchacích cest. Klíčky a otruby obsahují maximum důležitých biologicky aktivních látek. Obklady z pšeničných otrub a jejich odvar zjemňují a vyživují pokožku. Vláknina, kterou tato cereálie obsahuje, zabraňuje tvorbě tukových buněk, což je nesmírně důležité vědět pro ty, kteří by chtěli shodit přebytečná kila. Škodlivé látky ze střev pohlcují pektiny, které jsou součástí pšeničných zrn, což zabraňuje rozvoji hnilobných procesů a hojí střevní sliznici.

Přípravky z měkké pšenice našly uplatnění i ve vědecké medicíně. Zejména hustý extrakt z pšeničných klíčků „Cholef“ (fecholin), předepisovaný k léčbě pacientů s různými formami svalové dystrofie. Další přípravek byl získán z pšeničných zrn – hustá, pryskyřičná kapalina tmavě hnědé barvy s vůní spáleného zrna, známá jako “Mitroshin liquid”. Jedná se o velmi účinný lék na kožní onemocnění – ekzémy, šupinaté lišejníky, neurodermatitidy, hnisavé záněty vlasových folikulů (sykóza).

Mnoho potravin je nejzdravějších, když je konzumujeme v čerstvé, přirozené formě. Kde jinde je tolik vitamínů, antioxidantů a minerálů? Jíst ostatní syrové je ale zdraví nebezpečné a jiné se mohou stát i osudovou chybou! Co je to za jídlo a proč byste s ním měli být opatrní? MedAboutMe říká.

Říční ryby

Říční ryby

Lidé, kteří často jedí smažené ryby, mají vyšší riziko mrtvice, vyplývá ze studie vědců z Emory University, USA. Není však bezpečné jíst syrové ryby, a to ani jako součást sashimi. Téměř všechny říční ryby, kromě jesetera, mohou obsahovat parazity nebezpečné pro lidské zdraví. Kromě toho žijí nejen ve střevech, jak se mnozí domnívají, ale také ve svalových kapslích jednotlivců.

Za bezpečné lze považovat pouze ty ryby, které jsou pěstovány na umělých farmách, kde jsou všechny fáze výroby přísně kontrolovány a zvířata jsou krmena umělou stravou. Věřit můžete i úlovku, který byl přímo v místě úlovku vystaven šokovému zmrazení. Syroví odborníci Roskontrol Dovolují vám jíst pouze jesetera.

READ
Co je zázračná třešeň?

Kontroly ukázaly, že nákup produktů i od renomovaných rybích továren nemusí vždy zaručit absenci „živých tvorů“. V bajkalském omulovi byli dokonce spatřeni parazité! Aby byly ryby bezpečné, musíte je po uvaření vařit alespoň 20 minut, stejnou dobu smažit a 45–60 minut péct jako součást rybích pokrmů.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Kuřecí fileta

Pokud si myslíte, že neexistuje člověk, který by se odvážil ochutnat syrové kuřecí řízky, jste na omylu! V Japonsku je velmi žádané jídlo zvané „kuřecí sashimi“. Jeho základem je syrové drůbeží maso.

Kandidát lékařských věd, zaměstnanec University of South FloridaLauri Wrightová říká, že tento potravinový trend je velmi nebezpečný: “Konzumace syrového kuřete je plná salmonel a kampylobakterů.” A to zase může vést k rozvoji akutních střevních infekcí.

Aby se minimalizovala možná rizika, kuře by se mělo jíst až po dostatečné tepelné úpravě. Škodlivé bakterie v něm zahynou, pokud vnitřní teplota pokrmu po smažení nebo varu dosáhne 74 stupňů Celsia. Nebuďte líní zkontrolovat hodnoty před obědem pomocí potravinářského teploměru!

Mleté hovězí maso

Mleté hovězí maso

Stejně jako syrové kuře má i tento potravinářský produkt své příznivce. Jde o zastánce paleo diety – moderní verze diety jeskynního muže. Známým vyznavačem tohoto „kultu“ je blogger Vlad Averbukh jí maso syrové a radí ostatním. Lékaři však varují před neuvážeností takového kroku.

Syrové mleté ​​hovězí maso kromě pochybných chuťových vjemů poskytne obeznámenost s enterokoky a E. coli a následně „odpočinek“ na nemocničním lůžku. Aby ochutnávka mletého masa proběhla bez následků, musí být správně připravena. Vnitřní teplota hotového pokrmu by měla být minimálně 72 stupňů Celsia. Sebemenší odchylky od doporučených hodnot jsou plné zdravotních rizik.

Hovězí maso je jedním z nejcennějších zdrojů železa. Abyste získali stejné množství látky obsažené v jeho 100 g, musíte sníst 600 g čerstvého špenátu!

Málokdo by se odvážil jíst mouku lžící a jen málokdo by odmítl ochutnat syrové těsto na výrobu cukroví, koláče nebo sušenky. “Sladké, aromatické, chutné” – není to stejné jako hotové, ale bude to dělat také! Odborníci však varují, že tento přípravek není tak neškodný, jak se na první pohled zdá.

V roce 2009 byla ve Spojených státech zaznamenána masivní ohniska infekce E. Coli (Escherichia coli). Testy ukázaly, že to způsobila nepasterizovaná vejce a mouka obsažená v syrovém těstě na sušenky značky Nestle. Zda stojí za to riskovat své zdraví kvůli chvilkovému potěšení, je na rozhodnutí spotřebitele.

Bitter mandle

Důležitá složka evropské kuchyně vás může doprovázet i na nemocniční lůžko. A to vše proto, že obsahuje amygdalin glykosid.

Pokud kuchař při použití hořkých mandlí zanedbával jejich pražení nebo jim věnoval příliš málo času, „odměnou“ za riziko mohou být závratě, bolesti hlavy, zvracení a křeče. Pokud nechcete žádná nepříjemná překvapení, použijte do domácích jídel pražené mandle.

Je tu svátek – Národní den mandlí. Slaví se 16. února v Kalifornii v USA. A v lednu se ve Španělsku a Portugalsku slaví Den mandlových květů.

READ
Jaké rostliny čmeláci opylují?

klíčky

klíčky

Vegetariáni a vyznavači raw food nenazývají zelené výhonky obilnin, luštěnin, různých semen a slunečnicových semen jinak než „živou potravou“. A tady mají naprostou pravdu: jídlo je skutečně „živé“. Ale ne proto, že by sazenice měly nějaké speciální vlastnosti, ale proto, že se v nich často ukrývají škodlivé bakterie. Objevují se kvůli porušení pravidel pro pěstování plodin nebo kvůli nesprávnému skladování a prodeji v supermarketech.

Od roku 1995, kdy se masová konzumace klíčků stala módou, lékaři každoročně zaznamenávají propuknutí střevních infekcí a salmonel. Jen v Evropě bylo v létě 2011 registrováno 4000 onemocnění způsobených konzumací klíčků, 50 z nich bylo smrtelných.

Specialisté Americká centra pro kontrolu a prevenci nemocí uvádí: „Syrové klíčky jsou častým zdrojem nemocí přenášených potravinami. Lidé, kteří je zařazují do svého jídelníčku, by je měli vařit opatrně, aby se snížilo riziko onemocnění.“

Brambory

Bramborové hlízy, dokonce i vařené a smažené, jsou kontroverzním produktem – mnoho odborníků na výživu je „obviňuje“ z toho, že přibrali další kila. Zdravotně nebezpečné jsou však pouze v syrovém stavu. A důvodem toho nejsou jednoduché sacharidy a škrob, ale toxická látka – solanin.

Její obsah v mnoha milovaných bramborách poznáte podle zelené barvy slupky. Oblasti se solaninem by měly být nemilosrdně odříznuty a vyhozeny do koše. Při zanedbání tohoto pravidla je pravděpodobná otrava – nevolnost, zvracení, žaludeční nevolnost, bolesti hlavy až smrt.

První člověk, který zkusil brambory v Rus, byl Petr I.

Kleshchevina

Skočec Zdroj: orientalbotanics.com

Ricinový bob, jak se tento produkt také nazývá, je surovinou pro přípravu známého ricinového oleje – všeléku na zácpu a „elixíru krásy“ oblíbeného mezi beauty bloggerkami. Ne každý si ale uvědomuje, že obsahuje velkou dávku ricinu, proteinového toxinu.

Jeho koncentrace ve fazolích je tak vysoká, že ani vaření nemůže učinit tento produkt bezpečným pro zdraví – není zcela odstraněn. Takže jíst tyto fazole není dobrý nápad, zvláště když příroda obdařila lidi jinými zdravými fazolemi.

mléko

I při nákupu mléčných výrobků od důvěryhodného farmáře vždy existuje riziko, že se stanete obětí střevní infekce. Syrové mléko je ve srovnání s pasterizovaným mlékem podle pozorování zahraničních odborníků 150x nebezpečnější!

Specialisté Úřad pro kontrolu potravin a léčiv, United States odhaduje, že od roku 2007 do roku 2012 způsobilo syrové mléko 81 ohnisek alimentárních onemocnění ve 26 státech. Byly způsobeny obsahem kampylobakterů, E. coli a listerií. Těmto problémům by přitom mohla předcházet pasterizace mléka, ale i domácí převaření.

Výživář Jennifer Christmannová poznámky: „Pasterizace mléka nesnižuje jeho nutriční hodnotu a neumožňuje mléko uchovávat při pokojové teplotě po dlouhou dobu.“

Při bouřce zkysne i mléko skladované v lednici. Je to všechno kvůli elektromagnetickým impulsům, které dokážou překonat téměř jakoukoli překážku.

Divoké houby

Divoké houby

Odborníci vědí, že jedovaté houby často vypadají úplně stejně jako zdravé. A rozlišit je dokáže jen zkušený houbař. Stačí přitom, aby se jedna špatná houba připlazila do košíku jedlých a nebezpečné zdravotní následky na sebe nenechají dlouho čekat.

Ale i ty houby, o kterých jste si naprosto jisti, že jsou jedlé, mohou být škodlivé, když je sníte syrové. Pro lidský žaludek jsou čerstvé houby velmi těžkým jídlem, nemusí je zkrátka strávit. Pokud recept doporučuje používat například pouze čerstvé houby, pokapejte je alespoň citronovou šťávou.

READ
Jak správně vyfotit fíkus?

Yana Aleksandrovna Piskurovskaya, vedoucí CDC, Státní vědecké centrum pro laserovou medicínu pojmenované po. O.K. Skobelkina FMBA z Ruska

Existuje oprávněný názor, že mnoho potravin je lepší jíst čerstvé, protože pak tělo dostává mnohem více vitamínů, minerálů a dalších živin. Neplatí to však pro všechny produkty. Takže nikdy nejíme syrové:

– Luštěniny, které v syrové formě obsahují lektiny – bílkoviny, které mohou způsobit střevní nevolnost. Fazole namočte na několik hodin do vody a vždy vařte alespoň 30 minut.

— Brambory, které obsahují jedovatou látku solanin, která vařením mizí. A nemusíte poslouchat raw foodisty, kteří tvrdí, že syrové brambory obsahují hodně škrobu. Příznivci exotické zeleniny a ovoce by měli vědět, že příbuzný brambor – taro, nebo taro – by se také neměl jíst syrový kvůli vysoké koncentraci šťavelanu vápenatého. Ale uvařená je zelenina docela zdravá. Obsahuje velké množství vitamínů E, C a D, vlákniny a vápníku.

— Málokoho napadne jíst syrové vepřové maso, ale připomínám, že v mase jsou paraziti, které lze zničit pouze smažením produktu při teplotě alespoň 70 stupňů.

„Syrové houby jsou děsivé nejen svou toxicitou, ale i strukturou jejich buněčných stěn, která se liší od ovoce a zeleniny, díky čemuž lidské tělo tento produkt zpracovává jinak, a to i v dobře uvařené formě. Proto jsou houby dlouho považovány za „těžké“ jídlo, které není stravitelné pro každého.

Konzumace syrové stravy negativně ovlivňuje rovnováhu systémů Hlen a Vítr (Bad-kan a Rlung – Tib.). První reguluje tělesnou hmotnost, je zodpovědný za imunitu, klouby a hormony. Druhý je pro fungování nervového systému, duševní činnost. Oba tyto systémy mají charakter chladu. První je těžký, druhý lehký.

Nerovnováha těchto systémů je nejnebezpečnější pro lidi konstitučního typu Sliz-vítr a Vítr-sliz. K těmto typům patří více než 80 % obyvatel Ruska, především lidé slovanského nebo ugrofinského typu. Proto je pro naši zemi důležitá především prevence onemocnění těchto dvou systémů.

  • Hlenové choroby, jejichž rozvoj podporuje syrová strava

– onemocnění kloubů (artróza, artritida, periartróza a periartritida, synovitida),

– poruchy imunity (revmatismus, revmatoidní artritida, alergie, voskulitida, systémový lupus erythematodes),

– endokrinní onemocnění a metabolické poruchy,

— chronická onemocnění dýchacích cest (bronchiální astma, bronchitida atd.).

Nemoci větru, které se vyskytují při konzumaci syrové stravy:

– neurózy (úzkost, strach),

– nespavost a jiné poruchy spánku,

– apatie, astenie, ztráta síly.

Při kombinované nerovnováze obou systémů vzniká chronický únavový syndrom, migréna, vegetativně-vaskulární dystonie, onemocnění páteře, hypertenze a řada dalších onemocnění a syndromů.

  • Potraviny, které při konzumaci způsobují onemocnění hlenu

Rozvoj hlenu je způsoben konzumací syrových nebo polosyrových potravin, které jsou chladivé, těžké (nestravitelné) nebo tučné:

Konzumace syrového (polosyrového) zelí, brambor a luštěnin je obzvláště nežádoucí. Mléko se nemusí vařit, ale musí být horké.

  • Potraviny, které způsobují onemocnění Vetra

Nervové poruchy a další nemoci větru jsou způsobeny konzumací syrových nebo polosyrových potravin, které obsahují chladivé, lehké, suché, nízkokalorické potraviny:

READ
Jak ošetřit dřevo před vlhkostí v lázeňském domě?

– pohanka a jiné obiloviny a obiloviny.

Tomuto systému škodí zejména studené saláty ze syrové zeleniny s hořkou chutí (petržel, celer, rukola, hlávkový salát, listy pampelišky atd.), zelí a citrusových plodů.

  • Produkty, které lze konzumovat syrové

Tepelná úprava není jediným způsobem, jak připravit jídlo tak, aby bylo zdravotně nezávadné. Tibetská medicína neklasifikuje solené, nakládané a sušené potraviny jako syrové a povoluje jejich konzumaci. Škodu neudělá například solené sádlo, tepelně neupravené uzené nebo sušené klobásy, solené houby či jiné kyselé okurky, sušené ovoce.

Pokud jde o syrovou stravu, je možné jíst syrové ryby, mořské plody, vejce, bobule a ovoce, rostlinný olej, ořechy a semena.

Syrová strava si zachovává více živin a vitamínů. Jsou ale potraviny, které je nežádoucí a dokonce zdraví škodlivé jíst syrové.

Mezi tyto produkty patří:

Mandle jsou zásobárnou vitamínů skupiny B a vitamínu E a také minerálních látek – vápníku, fosforu, hořčíku, železa, draslíku. Má příjemnou chuť a je bohatý na bílkoviny. Pokud ale tento ořech sníte syrový, hrozí, že se otrávíte obsaženou kyselinou kyanovodíkovou. To samozřejmě závisí na počtu snědených ořechů. Mandle se stanou bezpečnými, pokud jsou pražené.

Sýr z lilku obsahuje solanin, toxin, který způsobuje otravu jídlem. Je lepší jíst lilky pečené, protože si uchovávají všechny živiny, vitamíny a minerály a tělo je lépe vstřebává.

Fazole jsou velmi zdravým produktem, obsahují bílkoviny, vlákninu a antioxidanty, ale v syrové formě jsou nebezpečné. Vše je o toxické látce, kterou obsahuje – fytohemaglutininu. Způsobuje nepohodlí a tíhu v žaludku – příznaky, které jsou velmi podobné otravě. Aby se fazole snědly, musí se vařit alespoň 10-15 minut.

Houby by se měly jíst pouze vařené a tepelně upravené. Vařením hub se odstraní agaritin, látka, která je karcinogenní a může způsobit onemocnění. Při tepelné úpravě se agaritin rozloží a houby se obohatí o draslík, který je prospěšný pro svalovou tkáň.

Syrové kešu oříšky obsahují urushiol, který se také nachází v jedovatém břečťanu. Tato látka je známá jako silný alergen, který způsobuje dermatitidu na kůži. Abyste se vyhnuli alergiím a následným nemocem, stačí si koupit dušené kešu.

Špenát je zdrojem živin, vitamínů C a B a karotenu. Obsahuje kyselinu šťavelovou, která se spojuje s vápníkem a vylučuje se z těla, čímž se snižuje jeho množství. Špenát je lepší vařit s mlékem nebo potravinami bohatými na vápník a nejíst ho denně. Špenát se nedoporučuje dětem, jejichž kosti se teprve vyvíjejí.

V dnešní době se stala velmi módní japonská kuchyně, která využívá syrové ryby. Je nebezpečný, protože obsahuje vajíčka helmintů, a proto se jimi stává zdrojem infekce. Aby se tak nestalo, je nutné ryby tepelně upravit. Může to být buď zmrazení nebo vaření na ohni. Pokud se přesto rozhodnete jíst syrovou rybu, na chvíli ji zmrazte a poté snězte.

Výhody a poškození produktů jdou ruku v ruce. Je důležité zvolit způsob vaření, který maximalizuje výhody a bude bezpečný pro tělo. I ten nejzdravější produkt může způsobit otravu, pokud se sní s mírou.

Poslouchejte své tělo, jezte, když máte hlad a dokud nebudete spokojeni, zjistěte informace o potravinách z různých úhlů a budete zdraví a plní energie!

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: