Jaká je nejzdravější sladkost na světě?

Stačí vyslovit slovo „sladkosti“ a okamžitě se asociativně objeví definice „škodlivý“. Na ty, kdo mají chuť na sladké, čeká obezita, cukrovka, zubní kaz a mnoho dalších nebezpečí. Nicméně, ne všechno je tak špatné, jak konvenční moudrost naznačuje.

Vědci již dávno dokázali, že člověk nemůže žít bez glukózy, hlavní složky cukru. Mozek se bez něj cítí obzvlášť špatně. Členové Světové zdravotnické organizace doporučují konzumovat až 10 procent denních kalorií ze sladkostí slazených cukrem. Vědecký svět má dokonce hodnocení nejzdravějších sladkých potravin.

O první místo, soudě podle údajů různých skupin vědců, se dělí med a hořká čokoláda. Podle zástupců Evropské kardiologické asociace 100 gramů hořké čokolády po dobu tří hodin zlepšuje fungování cév v dospělém těle.

Nizozemští odborníci na výživu vysoce oceňují hořkou čokoládu pro její základ – kakaové boby. Obsahují spoustu užitečných prvků. Například hořčík ve svém složení zlepšuje paměť a pomáhá rychle se zotavit ve stresových situacích. Kakaové boby navíc obsahují organické kyseliny, zdravé tuky, bílkoviny a kofein. Holandští lékaři již dávno prokázali, že hořká čokoláda pomáhá předcházet nachlazení a zlepšuje imunitu.

Flavonoidy – biologicky aktivní látky – jsou nedílnou součástí čokolády. Zabraňují vzniku srdečních infarktů a mozkových mrtvic a také tvorbě krevních sraženin. Nejvyšší koncentrace flavonoidů je v nejtmavší čokoládě. Pokud se stárnutím nespěcháte, jezte hořkou čokoládu, protože flavonoidy jsou silné antioxidanty, které zpomalují proces stárnutí.

Theanin a fluor jsou také užitečné prvky této sladkosti. První má antibakteriální vlastnosti a druhý příznivě působí na zubní sklovinu.

Výživová poradkyně a terapeutka Mayer Irina Popova doporučuje svým pacientům, aby snídali hořkou čokoládu, která obsahuje minimálně 85 procent kakaa. Podle lékařky vám zvedne náladu jako silné antidepresivum a příznivě působí i na metabolismus. Lékař tvrdí, že hořká čokoláda reguluje hladinu cholesterolu v těle.

A ještě jeden fakt o čokoládě. Teď je to hořké. Odborníci na výživu a gynekologové ve Spojených státech, kteří prozkoumali stav asi 350 těhotných žen, zjistili, že ty, které si během těhotenství užívaly hořkou čokoládu, tento stav snášely mnohem snáze. A jejich novorozenci se na rozdíl od jiných novorozenců ukázali být aktivnější a pozitivnější. Pravda, množství čokolády zkonzumované v těhotenství, vzhledem k tomu, že jde o silný alergen, by mělo být striktně dávkováno.

READ
Proč všechna semena fazolí nevyklíčí?

Američtí vědci jsou přesto připraveni dát palmu medu. Považují to za nejužitečnější produkt. A jsme připraveni to dokázat na základě vědeckých údajů. Med obsahuje přírodní cukr trehalózu. Aktivuje protein TFEB, který je jakýmsi generátorem pro práci makrofágů – imunitních buněk. Právě tyto buňky čistí tepny od tukových usazenin. Pokusy na myších ukázaly, že trehalóza zničila až 30 procent takových usazenin v tepnách.Američané se navíc domnívají, že med je užitečný při hubnutí. Trehalóza urychluje metabolismus, což vede k hubnutí.

Med obsahuje kromě zdravého cukru ještě 80 prospěšných látek. Není náhodou, že je považován za preventivní a léčivý „lék na sto nemocí“. Ruští lékaři jsou přesvědčeni, že pokud si dáte jednu lžičku medu ráno, můžete výrazně zlepšit stav svého těla.

Stejní nizozemští odborníci na výživu, kteří hořkou čokoládu hodnotili tak vysoko, zařadili marmeládu mezi nejzdravější sladkosti. Vyrábí se z ovocné dužiny s přídavkem kondenzované šťávy a želírujících látek. Právě tyto věci – želatina, pektin, agar-agar – dělají marmeládu tak zdravou. Například pektin se nachází ve většině ovoce a bobulovin. Vědci tomu říkají tělesný pořádek, protože s jeho pomocí marmeláda zbavuje tělo radionuklidů.

Snížení hladiny cholesterolu, zbavení se toxinů, zlepšení fungování trávicího systému – to vše je zásluha pektinu. A želatina má příznivý vliv na barvu pokožky a posílení vlasů. Jediné vysvětlení: mluvíme o marmeládě vyrobené z přírodního ovoce a bobulí.

Přírodní marshmallows nepřinesou méně výhod než marmeláda. Je zásobárnou vitamínů B2 (riboflavin), PP (ekvivalent niacinu), fosforu, jódu, železa, fosforu, hořčíku, sodíku, draslíku. Ve vědeckém výzkumu zaujímá marshmallow přední místo z hlediska užitečnosti.

Další sladkost, kterou Holanďané, Američané a švédští vědci považují za zdravou. Tohle je marshmallow. Neobsahuje vůbec žádný tuk. Přírodní marshmallows jsou ovocné pyré, protein, cukr a již zmíněný pektin, agar-agar, želatina. Marshmallows obsahuje hodně železa a fosforu.

Seznam zdravých sladkostí by byl bez chalvy neúplný. Jedná se o přírodní produkt, který podle holandských a amerických vědců podpoří zdraví, pomůže zachovat krásu a podpoří dlouhověkost. Spolu s vitamíny A, E a různými ze skupiny B obsahuje chalva vitamín D, který posiluje kostní a svalovou tkáň. Není náhodou, že se chalva doporučuje sportovcům.

READ
Které skleníky jsou nejspolehlivější?

: nejzdravější sladkosti

Pro většinu lidí jsou sladkosti na konci jídla nebo jen jako svačina během dne skutečným potěšením a zdrojem pozitivních emocí. Ale množství rafinovaných (čištěných nebo zpracovaných) sacharidů představuje pro naše tělo nebezpečí.

Pokud celé ovoce, obiloviny, luštěniny, brambory atd. obsahují kromě kalorií také spoustu pro tělo užitečných látek, jako je dostatek vlákniny, antioxidantů, vitamínů, pak ve zpracované, drcené a oloupané formě ztrácí všechny jejich výhody a promění se v prázdné kalorie, které se také téměř dokonale vstřebávají.

Rafinované sacharidy se velmi rychle vstřebávají do krve, což způsobuje nebezpečné skoky v hladinách cukru a inzulínu a vede k hromadění tuku. Nejčastější chronická metabolická onemocnění západní civilizace jsou na tyto druhy sacharidů doslova svázána, proto má smysl jejich konzumaci omezit na minimum.

Jak můžete nahradit zmrzlinu z obchodu, dorty, ovocné džusy, bonbóny, sladké jogurty a sodovku, aniž byste si ublížili na zdraví, pokud stále máte chuť na něco sladkého?

Už jsme vám řekli, jak si doma připravit lehké dezerty bez cukru, dnes budeme hovořit o těch sladkostech, které lze dokonce nazvat „zdravými“ – jsou chutné a způsobí minimální poškození postavy, i když se konzumují denně – přirozeně, v umírněnost!

Ovoce a bobule

nejzdravější sladkosti

Bobule, ovoce a sladká zelenina lze nazvat sladkými, ale zdravými potravinami. Ano, obsahuje i cukry, ale kromě nich je v něm dostatek vlákniny (hrubá vlákna), cenných vitamínů, minerálů a antioxidantů. Samozřejmě mluvíme o čerstvém nebo zmrazeném bez cukru a nezpracovaném v žádné formě.

Vláknina podporuje dobrý metabolismus, zdravé trávení a normální fungování střevní mikroflóry. Pomáhá také regulovat a vyrovnávat hladinu cukru v krvi, čímž ovlivňuje pocity hladu a sytosti, v konečném důsledku pomáhá při hubnutí.

Výzkumy ukazují, že lidé, kteří jedí dostatek zeleniny a ovoce, žijí déle a mají nižší riziko kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky XNUMX. typu a obezity.

Navíc je těžké to s nimi „přehnat“, zatímco se sladkostmi je to jednodušší než kdy jindy. Relativně řečeno, jeden kus tvarohového koláče je kaloricky srovnatelný s kilogramem malin nebo švestek – musíte uznat, že jen málokdo dokáže sníst 1 kg lesních plodů na jedno posezení, zatímco kousek koláče s čajem „jde“ úplně nepozorovaně, nebo dokonce více než jednou denně.

READ
Jaký kabel je potřeba z měřiče do domu?

Pokud jde o množství čerstvého ovoce a bobulovin (v závislosti na jejich sladkosti), které lze zkonzumovat bez újmy a dokonce i se zdravotními přínosy za den, je to přibližně 200-300 g.

Nejkaloričtějším ovocem jsou banány, hroznové víno a mango – je vhodné omezit jejich konzumaci pro ty, kteří jsou například na cestě za hubnutím, nebo je i dočasně vyřadit.

nejzdravější sladkosti

Med, květový nektar zpracovaný včelami, je další zdravou přírodní sladkostí. Kromě sacharidů (glukóza + fruktóza) a vody med obsahuje vitamíny: B2, B6, PP, C, H, E, K, kyselina pantotenová, kyselina listová, důležité makro- a mikroprvky: vápník, sodík, hořčík, železo, síra, jód, chlor, fosfor, mangan, měď, zinek a další.

Kromě nutričních a chuťových výhod má med antibakteriální a protiplísňové vlastnosti – obsahuje látky, které zabraňují rozvoji patogenních bakterií. Často se používá při léčbě ran a popálenin a je také přírodním práškem na spaní, který má uklidňující účinek na organismus a dokáže zrychlit metabolismus.

Kalorický obsah medu je asi 300 kcal na 100 g. Doporučuje se jíst ne více než 2 polévkové lžíce denně. Tuto pochoutku lze použít jako náhradu cukru nebo jako samostatný dezert. Je důležité si uvědomit, že med byste neměli konzumovat s horkým čajem nebo mlékem – při tak vysoké teplotě ztrácí všechny své prospěšné vlastnosti.

Různé medové veletrhy jsou právě v plném proudu. Jak neudělat chybu s výběrem medu? Jak nekoupit padělek?

Černá (hořká) čokoláda

nejzdravější sladkosti

Černá čokoláda, na rozdíl od svých „bratrů“ tmavé, mléčné a bílé, má hořkou, pikantní chuť a vůni, protože. obsahuje minimum cukru a maximum kakaa.

Proč je to užitečné? Čokoláda, přesněji kakaové boby, obsahují velké množství anti-aging antioxidantů flavonoidů, které bojují s volnými radikály a zabraňují vzniku vrásek souvisejících s věkem a mimických linek a také zabraňují změně barvy pleti. Kromě flavonoidů obsahuje zdravé mikroelementy (například hořčík a fluor), organické kyseliny a cenné tuky. Čokoláda je navíc známým antidepresivem a dokonce pomáhá posilovat imunitu.

Čokoláda samozřejmě musí být přírodní a kvalitní, bez kakaového másla a náhražek cukru a bez sladké náplně. Chcete-li minimalizovat poškození a maximalizovat prospěšné vlastnosti čokolády, vybírejte čokoládu s minimálně 80 % kakaových bobů.

READ
Jak správně obarvit meruňku?

Obsah kalorií hořké čokolády je asi 400-500 kcal na 100 g. Optimální množství čokolády je 20-30 g denně. Tuto částku si snadno spočítáte sami, protože Většina čokoládových tyčinek má známou hmotnost a standardní obdélníkový tvar, rozdělený na malé čtverečky.

Marshmallow/marmelade/marshmallow

nejzdravější sladkosti

Všechny tyto sladkosti jsou vyrobeny na bázi ovocných a bobulových protlaků, cukru a zahušťovadla/stabilizátoru (pektin, agar-agar, želatina). Recept na marshmallows a některé druhy marshmallow obsahuje také vaječné bílky a někdy lze cukr nahradit medem.

Všechny tyto lahůdky, za předpokladu, že neobsahují další umělá sladidla, barviva, emulgátory, příchutě a cukrové polevy, také docela zapadají do kategorie spíše zdravých sladkostí.

Už si dokážete představit výhody ovocných a bobulových pyré, ale jako zahušťovadlo je lepší zvolit sladkosti s pektinem, což je velmi užitečné – optimalizuje metabolismus, normalizuje gastrointestinální trakt, odstraňuje soli těžkých kovů a dokonce snižuje hladinu „ špatný“ cholesterol.

Mezi ovocem a bobulemi jsou „šampiony“ pro pektin jablka, černý rybíz, švestky, jahody, brusinky, meruňky, citrusové plody, třešně.

Kalorický obsah těchto produktů je v průměru asi 220-320 kcal na 100 g, doporučuje se jich sníst maximálně 30-50 g za den.To je například jeden proskurník.

Variace marshmallow, marshmallow a marmelády si navíc můžete doma připravit sami – výběrem oblíbeného ovoce a lesních plodů a úpravou obsahu cukru podle své chuti (někdy se bez něj obejdete úplně!).

sušené ovoce

nejzdravější sladkosti

Rozinky, datle, fíky, sušené meruňky, sušené švestky, sušené banány atd. jsou ve skutečnosti poměrně kalorické – obsahují 220-300 kcal na 100 g produktu. Sušené ovoce je ale také mnohem zdravější než stejný koláč – obsahuje zmíněnou vlákninu, mnoho užitečných makro- a mikroprvků (draslík, vápník, fosfor, hořčík, sodík, železo) a vitamíny.

Sušené ovoce může zlepšit fungování gastrointestinálního traktu a je dobré pro srdce.

Sušené ovoce má navíc obecně nízký glykemický index – asi 30 jednotek. A sacharidy s nízkým GI se tráví a vstřebávají pomaleji, což způsobuje menší a pomalejší nárůst hladiny cukru v krvi.

Optimální množství sušeného ovoce za den je asi 30-40 g jako samostatná svačina nebo například jako doplněk k ranní kaši.

READ
Jak zastavit rojení včel?

Výjimkou jsou datle – jejich GI přesahuje 300 jednotek, takže pokud se bez této sladkosti prostě neobejdete, omezte její konzumaci na 1-2 kusy denně, ne více!

Abyste si byli jisti kvalitou sušeného ovoce a produktů z bobulí, je lepší si je vyrobit sami doma, naštěstí na to dnes existuje spousta vychytávek.

Pro ty, kteří sledují svůj jídelníček a zdraví, budou naše následující materiály užitečné a zajímavé.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: