Co hruška léčí?

V obchodech je nejčastěji prezentována hruška spolu s jablkem. Pokud jsme si dobře vědomi výhod druhého, pak existuje mnoho otázek o hrušce. K pochopení tématu pomohla dietoložka Natalya Kruglova. Hovořila o výhodách produktu, pro koho je hruška kontraindikována, zda ji lze použít při dietě a jakou zimní odrůdu zvolit.

Nutriční hodnota hrušek

Hruška patří k nízkokalorickým potravinám – 100 g ovoce obsahuje jen asi 47 kcal. Nutriční hodnota je: 10 g sacharidů, 0,3 g tuku, 0,4 g bílkovin, 0,5 g škrobu, 0,7 g popela, asi 10 g sacharidů, 0,5 g organických kyselin a asi 3 g vlákniny. Hruška obsahuje 80 % vody.

Hruška je velmi bohatá na vitamíny:

– vitamín A;
– vitamín C;
– vitamín K;
– vitamín E;
– vitamín H;
– RR;
– vitamíny skupiny B: B1, B2, B5, B6, B9;
– beta-karoten;
– kyselina listová;
– pektin;
– arbutin.

Hrušky jsou také bohaté na minerály:

– draslík;
– vápník;
– sodík;
– hořčík;
– fosfor;
– síra;
– zinek;
– měď;
– jód;
– žehlička;
– chlór;
– bor.

Hruška obsahuje vlákninu, která normalizuje střevní motilitu.

Hruška a dieta

Hruška je oblíbeným ovocem mezi dietáři díky svému nízkému obsahu kalorií a obsahu vlákniny, která napomáhá vstřebávání sacharidů z konzumovaného ovoce. Hruška obsahuje 80 % vody. Vědci v Rio de Janeiro provedli studii a zjistili, že pokud budete jíst tři hrušky každý den mezi jídly, můžete zhubnout, aniž byste snížili obsah kalorií ve vaší každodenní stravě. Dny vykládky na hrušce pomáhají rychle shodit pár kilo navíc v krátké době. Hrušky jsou také užitečné pro lidi trpící obezitou a cukrovkou. Při dietě je třeba jíst hrušku se slupkou, hodinu před hlavním jídlem nebo půl hodiny po jídle. Při omezené výživě se doporučuje čerstvě vymačkaná hrušková šťáva.

Výhody hrušek

Hruška díky velkému množství vitamínů a minerálů může zvýšit odolnost organismu vůči bakteriím a virům. Éterické oleje v hruškách pomáhají vyrovnat se se záněty a pomáhají v boji proti depresím.

READ
Proč zmrazit cuketu?

Užitečné jako prevence vzniku cholesterolových plaků a aterosklerózy (vláknina snižuje hladinu cholesterolu v krvi), působí močopudně, podílí se na krvetvorbě, odvádí z těla toxiny a toxiny.

Hruška příznivě působí na střevní mikroflóru, zlepšuje trávení a metabolismus.

Rostlinná vlákna stimulují uvolňování žluči, proto se používají při onemocněních jater. Draslík zabraňuje usazování solí v játrech a ledvinách.

U mužů použití hrušek pomůže v boji proti prostatitidě, bude mít příznivý vliv na potenci.

Hruška je užitečná pro ženy během těhotenství, protože chrání tělo před teratogenním účinkem léků. Normalizuje hormonální hladinu, čímž předchází riziku potratu. Pomáhá chránit tělo před předčasným stárnutím tím, že se podílí na regeneraci buněk. Posiluje vlasy, má pozitivní vliv na pokožku. Hruška je užitečná pro ženy s problémy se štítnou žlázou s nedostatkem jódu. A snižuje riziko novotvarů v pohlavních orgánech během menopauzy.

Poškodit hrušku

Hruška může způsobit zažívací potíže. Pokud budete jíst ovoce na lačný žaludek, je zajištěna závažnost a nepohodlí v žaludku.

Při konzumaci hrušek není možné pít vodu, což přispívá k fermentaci ovoce, což vede k rozpadu v těle. Opatrně se ovoce vyplatí užívat lidem trpícím chronickou zácpou, gastrointestinálními potížemi, vředy, gastritidou, kolitidou, protože hruška přispívá k podráždění žaludeční sliznice.

Plody kyselých odrůd jsou pro starší osoby zakázány, protože zhoršují poruchy nervového systému a jsou pro tělo obtížně stravitelné.

Jak si vybrat hrušku v zimě?

Hrušky jsou považovány za zimní, jejichž sklizeň dosahuje technické zralosti koncem září – začátkem listopadu. Obvykle se odstraňuje před nástupem stabilních mrazů. Zimní odrůdy hrušek jsou odolné vůči chladu a mají dlouhou trvanlivost. Plody zimních odrůd se sklízejí dříve, než plody stihnou spotřebitelskou zralost, poté se sklízejí 1-2 měsíce. Během této doby se plody naplní šťávou a dozrávají. Při dobrých skladovacích podmínkách může být skladovatelnost 6 měsíců.

Oblíbené zimní odrůdy: Nika, Gera, Saint-Germain, Ardanpon, May Day, Zest of the Crimea, Late Belarusian.

Při nákupu dodržujte základní pravidla:

Vůně. Hruška voní sladce, čím zralejší ovoce, tím jasnější a sytější vůně bude.

Hustota. Zimní odrůdy hrušek mají pevnou dužinu. Tvrdost slupky závisí pouze na odrůdě. Dužnina je heterogenní – některé plody jsou šťavnaté a vytéká z nich šťáva, jiné se obtížně krájí, jejich dužina je tak tvrdá a křupavá. Zrna se nacházejí také v dužině.

READ
Jaký je jiný název pro jahody?

Barva. Hrušky mají různé barvy: průhlednou bílou, světle žlutou, tmavě žlutou, hnědou, červenooranžovou a všechny odstíny zelené.

Roskachestvo radí, jak vybrat hrušku. Hlavním kritériem výběru je jeho měkkost. Je nutné mírně zatlačit na krk u řapíku. Pokud se ovoce hodí, pak je již zralé a připravené k jídlu. Vyberte si ovoce, které je bez promáčklin, tmavých skvrn, fermentace, plísně nebo hniloby.

Pokud jste si koupili nezralou hrušku, vložte ji do papírového sáčku a nechte několik dní při pokojové teplotě. Nebo dejte vedle jiného zralejšího ovoce, uvolňuje etylen – katalyzátor zrání.

Rate article
Add a comment

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: